Barnvaktning

Hejsan!
har inte skrivit på ett tag så därför väljer jag nog att skriva lite längre idag. Det var ju julafton för några dagar sen och det var jätte mysigt. Precis som när man var liten. Vi åkte ner till farmor och farfar på julaftonsmorgonen, vi var framme runt 12. Sedan kom min farbror och faster med sina två barn. Brorsan och dom lekte tills det blev dags att äta middag. Vi åt och pratade en lång stund sedan var det dags för kalle anka, sedan så gick pappa ut för att "köpa tidningen" och då kom såklart tomten! Vi öppnade paketen och sedan satt vi och pratade en lång stund. Sedan gick jag ut på promenad med min vovve och marcus och lukas. Väl där ute i kylan så träffade jag Monte och han hängde med hem och lämnade ungarna och hunden. Sedan gick vi ut. Vaknade nästa dag och hade såå ont i huvudet^

Sedan var det då måndag och vi åkte hem till Lena & Gabriel. Vi öppnade paket och fikade. Marcus och Gabriel lekte en lång stund och sedan så åkte vi hem till farmor och farfar igen för att äta lunch. Vid halv tre satte vi oss i bilen och åkte upp till stockholm. Vi skulle hälsa på pappas frus släkt i fruängen. Vi åkte dig och fikade en lång stund. Sedan öppnade vi paket. Efter det åkte vi hem och var hemma runt tio. Så himla skönt att ligga och sova i sin egna säng alltså och bara känna att det är hemma.

på tisdagen åkte jag in till staden för att handla lite kläder. Anna skulle köpa gåsväst men när vi hade sprungit runt i de flesta affärer så var den slut i alla nästan, förutom röda och det ville hon inte ha. Så då gick vi och köpte ett par jeans till mig. Sedan gick vi runt istan och bara kollade runt lite. Vi träffade min mamma och hennes kompis och sedan åkte vi till solna för att fixa lite saker. Då köpte jag en tröja, jätte söt faktiskt. Vid sex åkte jag hemåt och fick sitta i brommaplan och vänta på bussen i tjugo minuter, de längsta tjugo minuter i mitt liv tror jag, sååå kallt! Kom hem och då hade Millan och brorsan bakat knäck och gjort julgröt (: mysigt!

och så idag, onsdag. Sitter barnvakt åt marcus, min bror. Såå kul! nej inte alls. Har så tråkigt verkligen. Och så saknar man älskling så himla mycket! Jaja nu ska jag gå ut med vovve, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback