jämnställdhet?!

Läste i tidningen för några dagar sen om det här med hur kvinnor betraktas i rättegångar men även i resten av samhället. Blev riktigt jävla upprörd när jag läste det som stod, vet att man inte ska tro på allt man läser  men just den här delen väljer jag att tro på.

" Det sågs exempelvis som en förmildrande omständighet och något som kunde ursäktas om mannen varit berusad då han misshandlat en kvinna. Men om kvinnan varit berusad då hon misshandlades var det skäl för att hon inte var trovärdig. Samma värderingsmönster gällde vid våldtäkt." Anna, en före detta nämndeman

När jag läser detta blir jag riktigt orolig för hur vuxenvärlden förmedlar sin bild på samhället. En våldtagen kvinna ska bli trodd, hennes rättegång ska inte vara värre än själva våldtäkten. Själv undrar jag vad fan vi människor har gjort under de här 2000 åren, borde vi inte ha kommit längre?

Även om man tar hem en kille för sex så ska man få säga nej om det inte känns bra. Läste ett citat från en insändare om att han tyckte att hon fick skylla sig själv eftersom hon bjudit hem killarna. Men snälla, tänk efter man fortsätter väl fan inte ha sex med en tjej som gråter?!

fyfan säger jag bara, folk säger att vi är ledande inom jämnstäldhet, då undrar jag hur jävla illa är det då i andra länder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback